Vezetni tanulunk 2.
2012.08.29. 02:42
Miután mindketten sikeresen abszolváltuk a nyolc órás tanfolyamot, nekivágtunk hogy felkészüljünk az otthoni kresz vizsgának megfelelő knowledge test-nek. A vizsgáztatás elég laza, nem kell előre bejelentkezni, csak beesik az ember ügyfélfogadási időpontban, bemutatja az iratait, és egy rövid szemvizsgálat után már mehet is az érintőképernyős tesztállomásokhoz, hogy tudását bizonyítsa. A tananyag elsajátítását nem kötelező iskolában megtenni, akár otthon is elolvashatja az ember e neten is fenn lévő irományt a Connecticut-i közlekedési szabályokról, és mehet vizsgázni. Mi pontosan ezt tettük.
A Connecticut-i kresz nem túl bonyolult, ha valaki ismeri a magyar szabályokat, akkor még azt kell megjegyeznie, hogy a tűzcsaptól 10 láb távolságon belül nem lehet megállni, továbbá hogy sárga jel választja el a szembemenő sávokat, és fehér az azonos irányba menőket, és már nyugodt szívvel mehet is vizsgázni ( egyébként ezek nélkül is, mivel ötöt lehet hibázni ). Sokmindent viszont akár el is felejthet, pl. a tankönyv csak a stop tábla szabályait fejti ki bővebben, révén hogy a többi táblára úgyis ki van írva, hogy mit kell csinálni, csináljuk hát azt, ami rá van írva. Itt jegyzem meg, hogy ez a stop táblára is igaz, de azért ezt mégis kifejti valamiért a tankönyv. Érdekes, hogy a stílus kissé eltér a magyar tankönyvtől, kevésbé száraz, sokszor a ilyesztgetni próbál ( nagy baleset lehet ha ezt és ezt nem tartjuk be ), máshol érdekes tényeket közöl ( a tizenévesekben még nem fejlődött ki a veszély érzet rendesen, ezért ők csak limitált jogsit kapnak - csak nappal, csak szülővel együtt vezethetnek ), megint máshol megpendíti, hogy mire ügyeljünk kifejezetten forgalmi vizsgán, mert azt nagyon nézik a vizsgáztatók.
Miután mindezen tudással felvérteztük magunkat, egy szombatni délelőttön el is mentünk a Norwalk-i hivatalba, hogy számot adjunk tudásunkról. Kicsit kényelmesre vettük a figurát, és mivel a papírok kitöltése is elég sok időt elvitt, végül utolsóként kaptunk lehetőséget a vizsgázásra. A helyzetet tovább bonyolította, hogy egyszerre nem tudtunk bemenni, mivel Pannira valakinek vigyáznia kellett, emiatt mire végeztünk, már teljesen bezárt állapotban volt a hivatal, és igencsak noszogattak minket is, hogy minél gyorsabban intézzünk el minden papírmunkát, mert már zárnának. Mint sejthető volt, mindketten átmentünk a teszten, ami az első 20 jó válaszig tart, és maximum 25 kérdést tesz fel. Kata 20 jó válasszal, Miki egyet hibázott, így a 21. kérdés után fejezhette be a vizsgát. A kérdések nagyrészt még a magyar tesztekben lévőket is alulmúlták, pl. ilyenek voltak:
Egy ittas sofőr ha részegen még drogozik is akkor
a. az már nem számít semmit
b. még rosszabbul fog vezetni
c. a drogtól kicsit jobban fog vezetni, mintha csak ivott volna
A kérdések kb. fele ilyen volt, elég központi kérdés itt a megfelelően biztonságos vezetés ( ne igyál, ne drogozz, ne telefonálj, ne idegeskedj, ne versenyezz, tarts követési távolságot ), a közlekedési helyzeteken, szabályokon, táblákon, elsőbbségadáson, útburkolati jeleken kisebb a hangsúly, látszólag úgy állnak hozzá, hogy "azt úgyis mindenki tudja".
A sikeres vizsga után három héttel későbbre kaptunk időpontot Bridgeport-ba (a hozzánk jóval közelebbi Norwalk-ban, ahol a kresz vizsgát letettük sajnos nem csinálnak ilyet), hogy a road test, vagyis a forgalmi vizsga keretében megszerezzük a jogsit, de erről majd egy következő bejegyzésben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.